сряда, 9 май 2018 г.

Темкин

Времето Темкин се използва за изчисляване на правилното време, което бива съгласувано с всички норми на шериата чрез изчисляване с астрономически формули, основа на която е астрономическият хоризонт. (Определянето на астрономическите изчисляеми времена, сами по себе си немогат да обезпечат всички религиозни условия за извършване на поклоненията, Тези изчисления реално немогат да дадат времето по шериата. Защото по шериата е важен следния момент, слънцето трябва да заеме определена позиция на хоризонта по шериата, а не на астрономическият хоризонт.) С други думи: Времето темкин това е числото, което помага да се превърнат резултатите от астрономическите изчисления, в резултати на шериатски изчисления, които са направени от ислямските учени. За всеки град във всички времена на намазите се използва, едно време Темкин. За всяко време на молитвата, няма отделен Темкин. Времето Темкин, което е необходимо да се използва при изгрева и залеза на слънцето,  също така е необходимо да се използва, във времената имсак, ятсъ и всички други времена на намаза. В книгата (Дурр-и йакта) се казва: "Този, който приема времето темкин, както предпазно време и е започнал оруджа 3-4 минути по-късно, и е прекратил оруджа и започнал извършването на намаз 3-4 минути преди началото на акшам (вечерния) намаз, така оруджа и акшам (вечерния) намаз биват нарушени." Периодът на Темкин, характерен за най-високата точка на един град не може да се променя. Ако периодът на Темкин се намали , обедната и
следващите молитви ще са извършени преди предписаните им времена. И поста (оруджа) ще се започне след като е свършило времето сахур. Тези молитви и пости не са сахих (не са действителни). До 1982 г., никой не е променял времето Темкин и ъгъла на височина на слънцето на хоризонта, при изчисляването на времената за намаз. Всички учени , Евлия, мюфтии, Шейх-ул-ислям и всички мюслимани в продължение на векове са изпълнявали молитвите и са държали пости (орудж) като използвали времената изчислени с включено време Темкин. И в наше време всички мюслимани са длъжни да се придържат към единодушното мнение – иджма на благородните предци и учени от предишните поколения и трябва да изпълняват своите намази и орудж съгласно тези истински шериатски времена.  Всеки приема, че календарите преди 1983 г. не са били грешни. Няма спор по този въпрос. В интерес на истината, това се посочва в писмо с дата 30 март, 1988 No: 234-497, изпратено от Управлението по религиозните дела в Турция (Диянет) до всички мюфтийства като  се казва: "В календарите преди 1983 г. и в календарите издавани след това има разлика само във времето Темкин. Т.е. в календарите след 1983 г. времето Темкин отсъства. Така че,  календарите издадени преди 1983 г. са използвали правилни разчети за изчисление на времената."

Няма коментари:

Публикуване на коментар