сряда, 11 ноември 2015 г.

Всевишния Аллах казва:„Рамадан е месецът, през който беше низпослан Коранът за напътствие на хората и с ясни знаци от напътствието и разграничението...”





„Рамадан е месецът, през който беше низпослан Коранът за напътствие на хората и с ясни знаци от напътствието и разграничението...” aл Бакара 185
„О, вярващи, предписано ви е говеенето, както бе предписано и за онези преди вас, за да се побоите.”    aл Бакара -1
Опрощение на предишните му грехове:
Пратеникът с.а.с. е казал:
„Който говее месец Рамазан вярвайки и очаквайки награда, опрощава му се, каквото е извършил от греховете му.”  Бухари

Увеличават  се наградите до 700 пъти и повече само в месец Рамадан: 
 Пратеникът с.а.с. е казал: „...Наградата се умножава от 10 до 700 пъти. Всевишния Аллах казва:...” Освен говеенето, то е за Мен, и Аз награждавам за него. Човек изостява сладострастията си и храната си заради Мен...”  Бухари
Говеещия има две радости:    
 Пратеникът с.а.с. е казал:
„...Говеещия има две радости - едната радост е когато разговява, а другата радост е, когато се срещне със своя Господар. Кълна се, че миризмата от устата на говеещия е по хубава от мириса на миск.”  Бухари
Дуата–молбата на говеещия 5–10 минути преди да разговее се приема.     
 Пратеникът с.а.с. е казал:
 „Дуата на говеещия преди разговяване не се отхвърля.”
  1.  Всевишния Аллах отреди специална врата от вратите на Дженнета само за говеещите.    Пратеникът с.а.с. е казал:
„Наистина, Дженнета има врата, която се нарича Рейян, и когато стане Съдния ден ще се рече: Къде са говеещите? И когато влезат, тя ще се затвори след тях, никой друг няма да влезе, освен тях.” Бухари и Муслим
  1.  Говеенето се застъпва за който е говеел, на Съдния ден:
Пратеникът с.а.с. е казал: 
„ Говеенето и Коранът се застъпват за раба на Съдния ден. Говеенето казва: О, Мой Господарю, аз го лиших от яденето и пиенето и сладострастията, разреши ми да го защитя. А Коранът казва: Лиших го от съня му през ноща, разреши ми да го защитя. Рече: И се застъпват за него.” 
Предаден от Ахмед
  1.  Яденето на сахур- тоест преди заговяване и на ифтар при разговяване има благодат и лек за организма.
Пратеника с.а.с. е казал:
„Яжте на сахур, защото в него има беракет – тоест благодат и лек за организма.”                      
Пратеника с.а.с. е казал:

“Хората ще са в благодат докогато си разговяват навреме.”
                                                                                                            /Муслим./
  1.  През този месец се връзват шейтаните и се разтварят вратите на Дженнета:
Пратеникът с.а.с. е казал: „Когато месец Рамадан влезе, вратите на Дженнета се разтварвят, а на Джехеннема се затварят и се връзват шейтаните.”
 Бухари
  1.  Говеенето е преграда между човека и Джехеннема. Пратеникът с.а.с. е казал: „Говеенето е щит, с който човекът ще се защити от огъня.”  Ахмед
  2.  Говеенето те отдалечава от Джехеннема. Пратеникът с.а.с. е казал: „Който държи един ден оруч заради Аллах, Аллах го отдалечава от Джехенемския огън на разстояние седемдесет години.” Бухари
  3.  Нощта Кадр която е по благодатна от 1000 месеца или 83 години и няколко месеца ибадет –която се намира в последните десет денонощия на месец Рамадан.
  4.  Който говее месец Рамадан и шест дена от следващия месец – шеууаль - все едно е говял цялата година. Пратеникът с.а.с. е казал: „Който говее в Рамазан и след това говее шест дена в месец шеууал – все едно е говял цяла година.” Муслим
  5.  От Рамадан до Рамадан се опрощават малките прегрешения.
Пратеникът с.а.с. е казал: 
“Петте намаза, джума намаз до другата джума, месец Рамадан до другия Рамадан, са опрощение за допуснатите малки грехове между тях, ако не се извършат големи.”
/Муслим./
  1.  Пратеникът с.а.с. е разделил благословения месец Рамадан на три части: 
  2.  милост:
  3.  опрощение:
  4.  предпазване от джехеннема.
Пратеникът с.а.с. ни е известил: 
„Който говее първите десет дена заслужава милостта на Аллах. 
Вторите десет дена заслужава опрощение от Аллах. 
Третите десет дена се предпазва от Джехенемския огън.
 
Онзи който не говее той е под проклятието на Аллах, 
а това означава да си далеч от милостта на Аллах, 
а по фатално от това няма, 
защото всички които ще влезнат в Дженнета 
ще бъде с милостта на Аллах.

Няма коментари:

Публикуване на коментар